Leveranciers zijn eigenlijk net klanten

Als reactie op het artikel in Retaildetail "Belgische boeren in de clinch met Albert Heijn", laat ik jullie graag mijn opinie weten.

Leveranciers zijn eigenlijk net klanten. Zorg dus net zo goed voor je leveranciers als voor je klanten. Op enig moment heb je elkaar nodig.
 

Service verlenen = samenwerken

Om als bedrijf een maximale service te kunnen bieden aan je eigen klanten/afnemers moet je soms oplossingen bedenken waar je je eigen leveranciers hard nodig hebt. Je moet samenwerken!
 

Vertrouwen = wederkerigheid = win-win

Op het moment dat je een goede relatie hebt op basis van wederzijds vertrouwen lukt dit. Maar zodra de wederkerigheid weg is - bijvoorbeeld als de een de ander "uitknijpt" op bijvoorbeeld prijs - dan ontbreekt het vertrouwen en is het nog maar de vraag of de gevraagde hulp daadwerkelijk wordt geboden.


Vertrouwen = gunnen

Zorg dus altijd voor een gelijkwaardige relatie op basis van vertrouwen, wederkerigheid en respect. Het is een kwestie van leven en laten leven. Streef naar een win-win voor alle betrokkenen. Gun elkaar de business. Vertrouwen = gunnen.



Meer lezen over dit onderwerp? Lees hier mijn volledige blog "Leveranciers zijn eigenlijk net klanten":

 

Blogs

  • [Blog] Minder klanten maar wel meer winst in 2014
  • [Blog] Acquireren met een verrekijker
  • Generatieconflicten op de werkvloer: omzetschade of ...